donderdag 9 april 2015

ritsenvrees........een stukje overwonnen

tadatadatada
een ritsje in een rokje dat deed ik al een paar keer...
maar ik ben zo gek van ritsen en grote knopen
in de hema kocht ik overlaatst een leuk truike voor €6 dus dat kon ik niet laten liggen
het maatje 92 zit nu gepast en dus wou ik even proberen er ééntje na te maken
ik kocht bij de leegkoop van koekepeertje nu hotstof :)) een paar ritsen voor zulke projectjes
maar de vrees bleef ....tot ik gisteren dat hematruike eens even onder de loep nam
ik nam een raglan als uithangspunt en dan voorpand in 2 knippen, het kraagje eraan en dan de bias en rits
natuurlijk, het voorpand in twee bleek te nauw te zijn en anders zit dat altijd zo ruim :--))
vandaar een stukje van dezelfde stof eraan gezet
en dan konden we verder
:))
uiteindelijk zitten er nog schoonheidsfoutjes in maar ssssssssssssst dat ziet ge eigenlijk bijna niet :))
en othon zal er heel erg dol op zijn, zo een stevige rits die hij zelf zal knn dicht ritsen :))
nu het patroon eens deftig uitwerken op papier en dan de volgenden :))
sweaterstof met rode bias en uiteraard mijn eerste RITS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten