zaterdag 28 februari 2015

nammietijd

tijdens de week zijn we hier gestart met foodbag, want iedereen denkt dat onderwijsmensen al om 16u thuis in hun zetel zitten he :))
maar deze week dus 3 avonden weg van 7u tot na 19u dus dat kan tellen he, nonstop pffffff
ook mijn kinderen waren er alweer eens de dupe van, denk soms dat een nanny geen luxe zou zijn voor twee onderwijsmensen
zeker omdat er verder amper iemand is die ze kan gaan ophalen en eens een paar avonden gezellig bezighoudt en ze wast en aankleed :))
maar genoeg gezaagd:))
dus foodbag zeer welkom
maar in het weekend is er dus geen foodbag en willen we de lijn van gezond koken zeker verderzetten
ik ben me er heel bewust van dat gezond eten zorgt voor minder ziektes en meer energie
dus deze avond volgde er een zeer lekkere ovenschotel
ik wil hem jullie zeker niet onthouden, dus voor wie er al water van in zijn mond krijgt just do it

benodigheden:

*gehakt(40 dagen zonder vlees daar doen we niet aan mee, mijn man wil zijn portie vlees elke dag :))
en je kan de wereld niet redden in 40 dagen
*verse spinazie
*ajuin
*look
*broccoli
*mozarella geraspte kaas
*tijm, marjolein, peper en zout
*verse tomaten in blokjes
*rode linzen uit blik
*worteltjes
*kerstomaten
*je kan er dan nog een ebly bijkoken maar dat was ik vergeten of ene lekker patatje :))

gehakt bakken met ajuin en look, en de kruiden al toevoegen
broccoli en wortelen al eens koken
spinazie even aanbakken met look
tomaten in blokjes snijden
alles in de ovenschotel voegen, de rode linzen even aanbakken en dan bij de ovenschotel voegen
alle kruiden nog even bijstrooien bovenaan
dan de mozarella kaas strooien en een 10 minuten in de oven
voila, smakelijk
bij het opdienen deed ik er verse platte peterselie bij :))



Geen opmerkingen:

Een reactie posten