woensdag 4 januari 2017

bling bling tijd voor mezelf

eventjes wat genaaid voor mezelf
dat vergeet ik soms wel eens :))
er kwam wat bling bling aan te pas, normaal gebruik ik dat niet echt maar met de feestperiode mag dat wel eens :))
het eerste werd een rok in zwart-wit geomotief met een "bling bling" zwart-zilveren elastiek, beiden afkomstig uit de stoffenknop in Merelbeke
ik kan het niet echt een rimpelrokje noemen maar het is eerder een nepenrokje :))
lukkraak wat nepen want voor rimpelen had ik te weinig stof in de breedte
zo simpel als pompwater(zoals mijn grootouders dat noemden)
enkel de elastiek had ik toch te ruim genomen....maar denk door het naaien dat het toch wat uitrekt dus een les geleerd voor de volgende keer :))
(deze zomer nam ik hem wel serieus te klein :))
het tweede werd een asterkleed :)) zo maakte ik er nog al eens ééntje
de aster gewoon verlengen en onderaan maak ik een boord die het wat smaller maakt onderaan
hij valt nog redelijk ruim maar de vorige kromp ook wel een beetje (lees net bepaalde delen nog bedekt)
dus bij deze zal dezelfde stof wel hetzelfde doen en serieus versmallen na was -en droogkastbeurt
de hals werkte ik af met een bling -blingbias uit de veritas
deze moet nog eens lekker heet gestreken worden ....maar dat zal niet meer voor vandaag zijn =)
u ziet het was een bling bling dag (gisteren)







4 opmerkingen: