zaterdag 5 november 2016

actie...van onder het stof halen...

deze week haalde ik de "charlie" vanonder het stof en met succes...al vind ik hem wel wijd openvallen :(( maar goed
vandaag was het de beurt aan "theo" dat was hier al even geleden...de zonen dragen liever tricothemden en daar gebruik ik een ander patroon voor maar maar maar..............deze week zag ik een stofje voorbij komen...........niet te missen alweer een heel leukerd uit mijn favoriete winkeltje rararara....de stoffenknop :)) zeer toffe madam, altijd heel leuke dingen, kortom topadresje
dus ik zag ik zagggggg een stof over de ruimte
othon is in de ban van de ruimte momenteel, hij wou dat graag als project op school maar de stemming besliste er anders over :(( dus als freinet-mama leer ik hem dan maar zelf veel over de ruimte :))en toen kwam dit........voorbij...........
 tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
u begrijpt me waarschijnlijk wel!!!
dit kon ik niet laten liggen :))
na de eerste vreugde bleek het katoen te zijn ..............neen neen neen
hoe kon ik zoveel pech hebben....in mijn hoofd was het gewoon tricot :))
dus ik nam bedenktijd...........
en vandaag dacht ik komaan doe het gewoon "een theo" voor dat kleine rakkertje die zijn ruimteproject misliep
dus als troostprijs voor dat kind..........ging ik er gewoon om, raapte mijn moed bijeen na een nacht van rondlopen.... en knipte en spelde en moest af en toe opzoeken hoe dat nu weer ineen zat :))
en wat een geluk............alles ging vlot
behalve knoopsgaten naaien: naald breekt op een ongelukkig moment en gelukkig springt het stukje net naast mijn oog weg
knoopsgaten te klein voor de uitverkoren knoopjes (vloeken vloeken) dus opnieuw reutelen in die knopenbak...........gelukkig vond ik er 4 dezelfde en 1 specialleke op een rij
aannaaien...........naald breekt
pfffffffffffffffffff het laatste stuk was er teveel aan ...........te lang ...teveel concentratie
te vee kat in huis die niet echt helpt
maar we did ittttttttttttttttttttttt!!!!!!
het hemd is klaar en amai het is echt mooi woehoeeeeeeee
onze jongens zijn gaan logeren dus morgen pasbeurt
maar bij deze al een voorproefje

 mouwspliten daar begin ik niet aan ...wegens geen geduld en niet handig voor kinderen ...in plaats daarvan zet ik een boordbandje :))
 achterpand een oranje paspel erin, met een scheve foto
 deze lieverd is zalig...don't worry...echt iets voor othon



2 opmerkingen:

  1. Een mooi hemd en een super idee die boordstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zal hem daar wel heel gelukkig mee maken en dan ben je al die miserie ook meteen vergeten hopelijk!

    BeantwoordenVerwijderen