zondag 9 maart 2014

theo 2...wie helpt knopen kiezen

deze week had ik al een theo'ke gemaakt, onze kleinste spruit heeft namelijk niet veel gewicht in de schaal te leggen en ook in zijn centimeters is hij geen koploper
maar geef toe : zo een ukje dat wat mini blijft heeft wel iets
dus enkel theo is een gepast modelletje voor hem
ik maak dan ook de smalste versie die er is
het stofje kocht ik "in den beer", het is een soort popeline, een zeer dun stofje dus ideaal voor de zomer
ik maakte aan de kant van de knopen een bias vast om een extra touch te geven, de paspel achteraan heeft dezelfde kleur(en wat kus ik mijn pollekes dat ik net van dat kleur paspel en bias had)
nu heb ik even jullie hulp nodig.....
WELKE KNOPEN ZOU IK NEMEN..............................
*een zeer makkelijke oplosssing zou zijn donkerblauwe of donkergroene kamsnaps maar mijn tang doet het niet zo goed meer
*ijzeren drukknopen heb ik nu ook en een nieuwe tang daarvoor (beetje wet van murphy mss omdat op een hemd uit te testen....)
*of de kleuren die je op foto ziet(zeer slechte kwaleit) heb maar een klein pieplicht hier hangen
1.bovenste donkergroen maar vrij groot vind ik
2.een mat donkergroene , beetje kleiner dan de eerste
3.een limongreen, lekker fris vind ik maar dit kleur zit niet in het hemd verwerkt(behalve in stiksel)
of
4.een donkerblauwe appel(verevelend om aan te naaien) :))
voila, alle hulp is welkom!!!!
en dit wil ik u niet onthouden : het hemd kost me tot nu toe 4 eurokes
en heb nog grote lap over voor grote broer :))

in het echt zijn de kleuren: donkerblauw, wit en donkergroen

3 opmerkingen: