woensdag 9 oktober 2013

pompoenschotel nammie

ik ben fier op mijn heerlijke pompoenschotel
ik liet me inspireren op het boek van ...op de foto ziet u meer
maar daar manlief niet zo veggie minded is maakte ik er totaal iets anders van :))
onze vruchtbare tuin zegende ons met ongeveer een 50 tal pompoenen
deze namiddag vond ik het eens tijd voor een heerlijk stoofpotje
ja, inderdaad er wordt hier ook soms heerlijk gekookt, het enige waarom dit te weinig gebeurd is mijn job
maar dat mag geen excuus zijn op woensdagnamiddag
voor wie het eens wil proberen


nodig:
* een stukje pompoen, ik doe er de schil wel af
*look
*ajuin of sjalotjes
*gerookte spekblokjes
*gehakt
*kersttomaten of gewone tomaatjes
*een half groentebouillonblokje
*feta
*bladpeterselie

aan het werk:
*schil en snij de pompoen in blokjes, de ajuin, de look, de tomaten
*bak het gehakt en spekblokjes en doe er de ajuin of sjalotten bij met de look
alles goed kruiden met peper en beetje zout en vooral veel Italiaanse kruidenmengeling
*je bakt de pompoenstukjes in de pan of grill
*je doet het gehakt en spek in de ovenschotel, dan de pompoenen en de tomaten
alles nog eens goed kruiden en verse bladpeterselie opdoen(goed fijn snijden)
*je verkruimelt de feta er bovenop en klaar is kees
alles nog een heel klein beetje in de oven en smullen maarrrrrrrr

bon appetit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten