donderdag 8 augustus 2013

is precies in vinktassentijdperk

vorige week maakte ik een vinktas voor mezelf
toen we gisteren bij een ex-collega mochten de voetjes onder tafel schuiven dacht ik mmmmmmm
ook een onderwijsmens, zou een vinktas geen handig geschenkje zijn
en zo geschiedde het: de tweede vinktas rolde vanonder de bernina
de stof is rood met fijne bloemetjes en kocht ik in de stoffenkamer, de voering kwam dan uit Ikea, lekker stevige canvas want een onderwijsmens moet soms al wat meesleuren hihi
enfin, juf frieda was er heel blij mee dus ik ook
en zo kwam de vraag van miro, ik wil ook zo een zak om mijn speelgoed in te steken om bij oma en opa te gaan
mmmm ja, misschien had hij wel gelijk want dat is telkens zoeken naar een plastiek zaksken om hun auto's in te stoppen enzo....
dus we gingen op zoek nara een leuk stofje, enfin ik zelf deze keer
miro en othon zijn in de ban van auto's en superhelden!!!(helaas dat laatste want ze wanen zich dan nogal vlug batman enzo met alle gevolgen en vechtpartijen vandien...) ondanks feit dat ze alleen een megamindy superheld film hebben .....
bij bambiblauw vond ik de superheldenstof en de tassenband
voor othon koos ik een zwarte stof met kleine gele auto's en ik denk dat ik de zal aan de buitenkant in superheldenstof zal steken om de kerk in het midden te houden :))
de binnenzak is dan blauw met uiltjes , othon is ook nogal gefascineerd door "uilen"

de vinktas voor juf frieda , en ze vond ze heel mooi

miro hielp om de laatste lijntjes te stikken en hij wou dat de handvaten vast zaten tot boven, want hij is nogal gevoelig voor  dingen die niet zitten zoals hij wil
en met losse handvaten durft de stof naar binnen vallen

voila, super heros' alom

deze stof werd gebruikt voor de binnenzak

1 opmerking: