donderdag 24 juli 2014

voelde bij dit stofje iets oosters....

dit zalige tricotje was ééntje die nogal prijzig was, na lang nadenken kocht ik me het toch
om d ekosten te drukken dacht ik 70 cm een truike of een rokje kan dan beiden
maar ik heb niet veel kleren die bij deze pastels passen
dus zei ik : doe maar 1.20m :))
even wat vrees om erin te knippen en dus besloten het bij mijn trouwe patroon te houden en het is gewoon een easypeacy kleed en het zit zo zalig en toch een tikkeltje speciaal
ik werkte de waterhals af met twee "oudere knopen"
achteraan de hals is dan een roze bias, de mouwen werkte ik af met boord uit de restjes stof
het zat wat losjes en ik maakte er een riempje bij, ééntje dat je niet moet knopen want die knoop die stoort me vaak
ik moet het enkel over mijn hoofd trekken :)) hoe zalig het leven soms zijn he :))
en zo geschiedde mijn echt zomerkleedje :))
en blij met de beslissing om 50 cm meer te kopen dat voorzien :))

 de knoopjes zijn in het echt veel mooier, ze hebben geen zin om op foto te plakken denk ik....
riempje nog eens goed strijken en op zoek naar een echt riempje in pastelroze, al vind ik deze ook wel mooi ...

11 opmerkingen:

  1. Oh, héél erg mooi! Het mooiste dat ik hier al heb zien passeren denk ik :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai nu ga ik echt blozen
    het is dat patroontje dat ik vaak gebruik
    het zit ook zo zalig he, en wat een specialer stofje en een knoopje knn doen he
    ben alvast blij :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ik durf al niet meer vragen welk, want heb het al zoveel gevraagd denk ik :). Ik zal eens terugzoeken op je blog!

      Verwijderen
    2. zie onderaan :)) ik probeer er achter te komen hahah

      Verwijderen
  3. Prachtige zomerjurk! Welk patroon gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super kleedje!! We hebben dezelfde smaak, het stofje ligt hier ook te wachten, maar wordt waarschijnlijk iets voor de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wel, ik wil jullie graag helpen, maar ik tekende het over van een vriendin haar patroon, zij zei dat het uit een burda kwam maar welke of welk jaartal ....geen idee, ik zal het haar eens vragen en als ik het te weten kom dan post ik het op d eblog :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Heel mooi. De extra 50cm dubbel en dik waard :-)

    Thierry

    BeantwoordenVerwijderen